Gyeonggi-do (province) has begun feasibility studies on building a mammoth underwater tunnel connecting Korea to China, a province official said Sunday (Feb/ 17).
Lee Han-joon, a chief policy advisor to the province, said in a conference held aboard a ferry heading from Pyeongtaek in Korea’s Gyeonggi-do to Rongchen, China, that a detailed review on the engineering that would be involved in the construction is being reviewed.
In addition, the overall cost and time required to complete the task are being examined, he said, adding that the benefits that can be derived from the ambitious project will receive key attention.
"This project requires long-term political and diplomatic planning on the part of the governments of Korea and China, with Gyeonggi-do offering a reference point by conducting the review," Lee said.
Pyeongtaek, located 70 kilometers south of Seoul, is a port being developed as the new logistics hub of central Korea.
Lee said that while the total length of the underwater tunnel connecting Pyeongtaek with Weihei on the Shandong Peninsula would be 375 kilometers, the average depth of the Yellow Sea along the length on the planned tunnel is about 40 meters, with its deepest point reaching 73 meters, making the construction of the tunnel possible from an engineering standpoint.
The engineer then said that Korea and China could build man-made islands near their shores that could be connected to their respective mainlands by bridge, with the remainder of the project being built by linking tunnels and more man-made islands.
Lee said that smaller-sized islands placed every 25 kilometers apart could be used as emergency exits for evacuating users in case of unforeseen developments, while a larger island located midway in the tunnel could be used as a new tourist attraction.
In addition, the official said some Chinese think tanks are conducting their own separate feasibility study on the plan.
Related to this, Gyeonggi-do Governor Kim Moon-soo said that with China’s emergence as an economic power, an underwater tunnel linking the two countries would be of considerable value.
However, he said that at present, the project is nothing more than a long-term plan that needs a lot of work.
http://www.kois.go.kr/news/news/news...rchDay=&page=1
Dudo de la capacidad económica de Corea del Sur. Hece años ya arruinaron al país con 1 "simple" línea de alta velocidad entre Seúl y Daegu, línea que no se pudo terminar y finalmente se quedó en Seúl-Busan.
Lo mismo digo me parece una gasto innecesario para este país semejante obra, tienen otras prioridades.
![]()
El eurotunel tiene 50 Km 39 de ellos submarinos y ya es una burrada de obra de ingenieria... No lo veo viable
Under Construction
Freak City ![]()
A mí me parece carísimo e inviable. Aunque es un proyecto a largo plazo, tal vez no deberíamos subestimar la capacidad de un país de 50 millones de habitantes que aspira a tener una renta per cápita superior a EEUU en 2025 según pronostica la OCDE.
Me sorprenden estos datos!!!! pero puede ser. Aún así me parece una obra demasiado colosal para Corea del Sur.
Tal vez su ejecución dependerá de la unificación o no de las dos Coreas, quiero decir que si se unifican, Corea del Sur tendrá que "hacer la digestión" de Corea del Norte, tal como a hecho Alemania durtante la última década, e igual que Alemania esto supondrá, una o dos décadas de recesión económica, aumento del paro, movimientos migratorios, reconversión agraria, descenso de la renta per cápita, aumento del gasto social, etc... (osea, paralización de las infraestructuras durante todo este periodo de "disgestión").
Además con la unificación se podría hacer el trayecto por la actual Corena del Norte.
De todas formas, a pesar de mi actual e inamovible pesimismo, ojala lo puedan hacer, tendría unos efectos económicos brutales, y sería una de las mayores obras de ingeniería de la historia. Tal vez la construcción se pudieran pagar en 20 o 40 años ¿pero los gastos de mantenimiento? dudo que sean asumibles
Última edición por Matraco fecha: 21-feb-2008 a las 12:46
No está mal, con tal de evitar pasar por Corea del Norte...
No creo que se junten las dos Coreas... Yo lo veo demasiado grande para Corea quizás con el dinero chino sí pero sin él... lo veo poco viable...
Mi pixel city:¡Barcelona!
Hombre de dinero no estan tan lejos de espanya, pero vamos que para nuestro pais eso seria inasumible tambien, incluso es posible que para la Union Europea. Es un dineral lo que cuesta eso. Encima la estabilidad economica en Asia creo que brilla por su ausencia, son economias muy dinamicas pero inestables a muy juicio.
No se si les saldria más barato inavdir corea del norte que eso...